czwartek, 3 września 2020

JoeQuake jednak natywnie na linuksie? Nareszcie - wersja 0.16.2(rev.6567)

Po zasięgnięciu języka na discordzie i kontakcie z deweloperami JoeQuake, okazało się, że możliwe jest skompilowanie silnika na systemach linuksowych. Oto prosta instrukcja co należy zrobić. Dodam, że sprawdzone na systemie Linux Mint 20, coby jakieś odniesienie było o jakich czasach w ogóle mowa.

Zależności

Po pierwsze, zależności. Jeśli o mnie chodzi o to co musiałem doinstalować aby pomyślnie skompilować źródła:

sudo apt install gcc-multilib libjpeg9-dev:i386 libxxf86dga-dev:i386 libxxf86vm-dev:i386 libgl-dev:i386 libpng-dev:i386 libsdl2-dev:i386

Na logikę, jeśli ktoś wam skompiluje binarkę, aby ją uruchomić musicie zainstalować:

sudo apt install libjpeg9:i386 libxxf86dga1:i386 libxxf86vm1:i386 libgl1:i386 libpng16-16:i386 libsdl2:i386

W przypadku mojej dystrybucji paczka libjpeg9-dev:i386 wymagała usunięcia libjpeg-turbo8-dev:amd64 jako, że oba pakiety dostarczały ten sam plik.

Pobranie źródeł

Zródła pobieracie stąd:

https://github.com/kugelrund/JoeQuake/archive/linux.zip

Co da wam plik JoeQuake-linux.zip

Kompilacja źródeł

Możecie sobie to puścić nawet jako skrypt, uruchamiany w katalogu z plikiem https://github.com/kugelrund/JoeQuake/archive/linux.zip:

#!/bin/sh

unzip JoeQuake-linux.zip -d JOELINUX
cd JOELINUX/JoeQuake-linux
mkdir build
cd build
cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release ..
make

Plik wykonywalny znajdował się będzie w katalogu:

JOELINUX/JoeQuake-linux/build/trunk/joequake-gl

I w sumie tyle, macie łatwo bo Sphere już dodał́ niedawno obsługę pulseaudio, ja 4 dni szukałem rozwiązania jak silnik wspierał jeszcze dźwięk z OSS - uwierzcie, nic nie działało. Teraz jest gitara, wszystko gra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kompilacja Fluxbox 1.3.7 kompilatorem C++ 17 (GCC 11)

Po aktualizacji systemu jakiś czas temu okazało się, że posiadając nową wersję gcc w systemie nie byłem w stanie poprawnie skompilować Fluxb...